miercuri, 10 iunie 2009

Viziune


Ma gandeam azi dimineata la, desigur, viziune. Si ce inseamna sa ai viziune.
Sa o spui cu glas tare: "am viziune"?
Sa o scrii pe perete in camera ta?
Sa petreci ore intregi doar cu tine insuti, dandu-i contur?
Sa scrii mailuri emotionante oamenilor cu care interactionezi?
Sa vezi schimbarile cu mult timp inainte ca acestea sa se produca?
Sa intrevezi o schimbare in fiecare lucru mai mic sau mai mare, petrecut zilnic sau cel putin saptamanal?

Peste toate astea, viziune inseamna sa actionezi conform propriilor principii si valori. Si chiar sa o faci constient, nu doar sa spui ca ai face-o. Sa iti iei o secunda de gandire in momentele importante, inainte de cele mai importante sau mai mici decizii. Sa stii ce cauti in oamenii din jurul tau. Si ce cauti in tine in fiecare zi. La rascruce, sa stii foarte clar de ce alegi dreapta si nu stanga. Si drept e ca suntem deseori la rascruce in lumea asta supra-comunicata.

M-am hotarat sa incep cu inceputul. De scris o scrisesem mai demult, prin iarna. Acum e pe usa camerei mele. De azi am grija sa fie in lucrurile pe care le fac, in oamenii cu care vorbesc, in deciziile pe care le iau.

5 comentarii:

Raz spunea...

frumos..imi plac oamenii cu viziune..si care sunt dispusi sa faca sacrificii sa ramana ei insasi :Pe mai frumoasa viata asa :D..

mitzou spunea...

hmmmmm....cand citesc ceea ce postezi simt ca e un fel de incitatie la cultura si educatie. astazi am invatat o lectie despre viziune si cum am recunoscut scrisul tau imi dau seama ca faci eforturi de a avea o viziune. acum as putea spune ca mai facut sa imi aduc aminte de nemuritorul "I have a dream!". pacat ca, dupa cum vedem, viziunea incepe sa devina o categorie, un cuvant cu multe sensuri, mai mult sau mai putin aplicabile....oricum una peste alta, faci tu ce faci si le zici frumos :. multumim pentru asta. o zi faina

Anca spunea...

:) Mi-ati racorit ziua :)

Andreea spunea...

"Sa scrii mailuri emotionante oamenilor cu care interactionezi?"

...sau sa nu spui nimic unei persoane care sta in fata ta dar sa stii ca te intelege in totalitate...

mi-e dor de tine :*

Obertron spunea...

"Eu am incredere in mine si in ceilalti"
Ok prima parte pare destul de logica si te ajuta la partea cu evolutia personala deci trebuie sa fiu de acord, partea a 2-a e cam departe de adevar si cred ca ii trebuie un "vreau" in fata pt ca omul este by default "un ceva" care nu are incredere in ceilalti un "ceva egocentric" si iresponsabil,care vrea sa aiba incredere in ceva pt ca asta ii potoleste foamea de siguranta(manifestata cu precadere la femei).
"imi iau motivatia din recunoasterea primita"
Un mod de gandire extrem de nesanatos si limitat care bazat pe faptul ca majoritatea omenilor nu recunosc si mai ales nu vor sa recunoasca meritele celorlalti o sa ajunga sa iti stirbeasca increderea in tine despre care vorbeai ceva mai sus, recunoasterea nu trebuie sa vina din exterior sau cel mult nu ar trebui sa constituie un procent prea mare din motivatia acumulata pentru o anumita realizare, motivatia trebuie din analiza proprie bazata desigur si pe standardele generale.